Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

MMORPG hra World of Warcraft se konečně dočkala nového datadisku

World of Warcraft Shadowlands můžeme hrát od úterní půlnoci. Zatím mám za sebou startovní zónu pro Shadowlands, vylevelování postavy na 60. úroveň a kompletní kampaň, která je zatím k dispozici. 

V rámci příběhové části tzv. prepatche jsme se seznámili s problémem Maw a území zemřelých - Shadowlands. Ex-šéfka jedné z frakcí, Sylvanas Windrunner, prolomila bariéru mezi zemí mrtvých a živých. Tak by se zkráceně dalo parafrázovat, co se v prepatchi stalo. Od úterní půlnoci se rozjel datadisk Shadowlands, který hráče přivítal startovním scenáriem, kdy se spolu se svými spojenci dostanete do místa zvaného Maw, kde by za normálních okolností měly být duše nejvíce zkažených bytostí z Azerothu, kdy ostatní, méně zkažení nebo ti s čistými dušemi, se dostali do jedné z dalších 4 částí Shadowlands - Maldraxxus, Bastion, Ardenweald a Revendreth. Nicméně, jak se dozvíte v dalších částech kampaně, tento koloběh byl narušen a všichni jsou posílání do Maw. Do Maw byli taktéž uneseni významní představitelé obou frakcí jako Anduin Wrynn, Thrall nebo Jaina Proudmoore. Vy, jakožto herní postava, se je samozřejmě vydáte zachránit.

Startovní scenário, které vám představí zónu Maw, je určitě zajímavé. Co vás asi na první pohled upoutá, je to, že zde nemůžete používat jakýkoliv dopravní prostředek, hezky se tedy musíte všude dostat pěšky. Osobně to nevnímám jako moc velký problém, protože zóna jako taková není zase až tak velká. Zóna má správně tesklivou atmosféru, kde smrt jde vidět na každém místě. Délka ani obtížnost této zóny mi připomínají jiné datadisky, kdy se touto oblastí prohrabete zhruba za půl hodiny a zapotíte se možná tak u jednoho či dvou soupeřů. Co bohužel dojem ze startovní lokace znehodnotilo byla technická stránka hry. Ne, že bych se ve startovní lokace setkal s něčím, co by bylo vyloženě zabugované, ale v jedné části, kdy se neviditelní máte proplížit mezi nepřáteli, mě nepřátelé po chvíli zpozorovali a hned zabili. Po opakovaném neúspěšném průchodu jsem si všiml, že někteří hráči schválně útočí na okolní nepřátele, čímž je dostanou do trasy naprogramovaného průchodu v neviditelnosti, čímž přeruší vaši neviditelnost a vy tak musíte opakovat celý průchod znovu. Přes tuto část jsem se se svým mágem dostal jen díky teleportaci, kdy jsem se dostal z dosahu útočících nepřátel, kteří se vyresetovali a šli na svoji původní polohu. Hra vám na závěr představí hlavního záporáka hry, Jailera, jehož síla má být na úrovni Titánů. Taktéž je zde předestřena záhadná civilizace Prvních, se kterými má vaše postava něco společného. Ale to nejspíš přibude až v pozdějších fázích hry. Taktéž je zde nastíněno, že Jailer je zodpovědný za narušení rovnováhy a musíte ho zastavit.

O technické stránce hry se budu zmiňovat později, dovolím si tedy pouze zmínit, že se nejednalo o jediný technický problém, se kterým jsem se setkal.

Po útěku z Maw se vaše postava dostane do hlavního města Shadowlands, Oribos. V tomto místě dochází z roztřídění zemřelých, kdy Arbitr posoudí, jestli duše zemřelého je hodna jedné ze 4 lokací, případně ho pošle do Maw. Zde se dozvíte, co se zde přihodilo a vy jako jediný můžete zachránit skomírající Shadowlands. Již zkušenější hráči World of Warcraft ví, že každou expanzi hra představí nový ekvivalent herní měny. V tomto případě se bude jednat o Animus, což je jakási životní energie, kdy každá zemřelá duše přináší do Shadowlands Animus. Tím, že všechny nově příchozí duše směřují do Maw, tak ostatní lokace trápí nedostatek této životní energie a vy se s ní musíte vypořádat.

Velkou změnou oproti 2 předchozím expanzím je to, že si nemůžete vybrat, která lokací začnete, případně kterou budete pokračovat po dokončení předcházející. Nově máte lineárně určený průchod hrou. Důvod je jednoduchý. Tvůrci hry si připravili příběh, který je pevně svázaný s tím, že musíte procházet lokacemi v pořadí tak, jak to je zamýšleno. 

Předem upozorňuji, že od této chvíle se zde mohou objevovat spoilery z příběhu. Pokud se tedy nechcete ochudit o moment překvapení, doporučuji přeskočit na poslední odstavce, kde hru hodnotím jako takovou. 

První lokací, kterou navštívíte, je Bastion. Zde se nachází oblast okřídlených bytostí, v podstatě andělů, kteří hodně evokují některé oblasti z Diabla 3. V této oblasti naleznete duše těch, kteří v životě holdovali řádu a spravedlnosti. Pokud jste se dívali na videa, která Blizzard vytvořil před Shadowlands, určitě si pamatujete, že zde by se měl nacházet Uther, kterého určitě znáte, pokud jste hráli Warcraft 3. 

Bohužel, Uther se malinko utrhl ze řetězu a přidal se na stranu nepřátel, v podstatě padlých andělů, které přemohly vlastní pocity marnotratnosti, výčitek nebo nejistoty. To se dozvíte postupně. Nejprve se dostanete do Bastionu, kde vás přivítá frakce Kyrianů. Atmosféra hry je odlehčená až do chvíle, kdy se dozvíte, že koho trápí pocit nejistoty, tak musí rukou strážců projít očistným rituálem, který je bolestivý. A tak se tak občas stane, že někoho to zlomí a stane se "padlým andělem", což jsou spojenci Jailera, kterého znáte z úvodního scenária. Posléze na Bastion zaútočí armáda jedné z frakcí další oblasti, zvané Maldraxxus. Osobně si myslím, že Bastion je zpracován nesmírně zajímavě. Bohužel po dokončení kampaně se nezbavíte pocitu, že vám chybí velká část příběhu. Samozřejmě, je možné si po dokončení levelování zvolit tzv. Covenant této frakce, kdy se určitě dozvíte další kusy příběhu, ale přijde mi škoda to takto utnout. 

Jak jsem psal výše, v kampani se posléze dostanete do nehostinného Maldraxxu. Úvodní pocit ze hry je skvělý, protože se vynoříte v podstatě gladiátorské aréně, kde musíte přežít. Zachrání vás až orkyně Draka, kterou můžete znát například z filmu Warcraft, kdy se jedná o manželku Durotana, se kterým mají syna Thralla. A to je asi tak všechno, co je v této lokaci zajímavé, protože příběh je tuctový a vizuálně zde vypadá všechno stejně nudně. Hra vás seznámí s postavou vůdce Maldraxxu, Primuse. Abych mohl pokračovat na nadávání na technický stav hry, tak si dovolím zmínit, že kvůli bugu ve hře, kdy nešlo sebrat určitý příběhový předmět, nešlo pokračovat v hlavní příběhové části. Tento problém přetrvával poměrně dlouhou dobu, což poměrně kazí dojem ze hry. 

Po zpacifikování Maldraxxu se dostanete do lesa zvaného Ardenweald, kde vaším jediným úkolem je dostat audienci u Zimní královny. To se vám podaří až ke konci kampaně v této oblasti, nicméně úkoly zde vás dovedou k opětovnému setkání s Yserou, kterou jste jako hráči museli zabít spolu s elfkou Tyrande Whisperwind, protože padla za oběť satyru Xaviusovi, který ji ovládl. Vaším úkolem v Ardenwealdu je chránit Yseru, aby mohla být vzkříšena lidem Night Fae, což je jedna z frakcí Shadowlands, ke které se můžete přidat. To se vám na závěr samozřejmě podaří, získáte i tu audienci u Zimní královny a pak šupem do poslední lokace. Bohužel, ani tato zóna se neobešla bez technických problémů, tentokrát se jednalo o lagy, které se vyskytovaly pouze zde, nejednalo se tedy o lagy celého serveru. Což je poměrně škoda, protože Ardenweald je graficky naprostý skvost a možná i nejhezčí oblast.

Na závěr to nejzajímavější, a to oblast Revendrethu. Na počátku pomáháte vládci této oblasti, siru Denathriovi. Zde se setkáváte s upírskou frakcí, Venthyr. Na počátku pomáháte porazit odboj proti tomuto vládci, ale postupně odhalíte pravdu o této oblasti. Zkráceně řečeno, sir Denathrius je padouch, který shromažďuje Animus pro své vlastné potřeby, respektive pomáhá Jailerovi. Revendreth je vizuálně i příběhově naprosto luxusní podívanou, možná jednou z nejlepších lokací ve World of Warcraft vůbec. Trochu smutné je, že padouch této oblasti je mnohem více zajímavější i děsivější než samotný Jailer. Když bych chtěl vykreslit obě postavy, sir Denathrius připomíná Hanse Landu z Hanebných bastardů a Jailer je Pavlína z Masterchefa. 

Abych se ještě vyjádřil k technickému stavu hry, tak bych hlavně chtěl říct, že díky bohu došlo k odkladu hry. Hra ani teď není optimalizovaná na 100%, což jsem již zmiňoval dříve. Nechci tedy ani myslet na to, jak by hra vypadala, kdyby vyšla již v původním termínu. Bohužel, technické nedostatky poměrně dost kazí celkový dojem. Když se občas koukám na zákaznickou podporu Blizzardu na seznam bugů, které hráči nahlásili, je mi poměrně smutno. U tzv. free serverů (neoficiální, fanouškovské servery) by si člověk řekl, že se jedná o free server, co tedy čekat, ale tohle je oficiální server Blizzardu, kde si hráči za platí A) hru jako takovou, a za B) předplatné, aby vůbec mohli hrát. Je tedy nanejvýš smutné, že se ve hře vyskytují chyby, které buď významně zpomalují průchod hrou a nebo ho úplně zabrzdí, tak jsem jsem psal u chyby v lootingu v Maldraxxu. Kdybych známkoval jak ve škole, tak by Blizzard za dosavadní zkušenost se hrou (vyjma technických problémů) dostal tak 1-, případně lepší 2, ale takhle se mi to chce hodnotit jako "neklasifikován", případně, že neprospěl. Zmíněné problémy technického rázu spíše vypovídají o tom, že Blizzard nestihl hru řádně otestovat v rámci finální verze a hře by neuškodil ještě jeden odklad, protože tvůrci museli řadu věcí uspěchat.

Jak jsem psal na začátku recenze, doposud jsem odehrál kampaň a nyní směřuji k odemknutí hlavních částí hry a jejích systémů jako je výběr covenantu, věž Torghast nebo soubinds. Bližší popis ovšem až jindy. Výsledný dojem ze hry tvoří to, co jsem popisoval v této recenzi, jen z části. Výsledný dojem může být a asi i bude jiný. Ale o tom zase až příště... 

Autor: Jan Žďárský | středa 25.11.2020 18:05 | karma článku: 6,48 | přečteno: 170x
  • Další články autora

Jan Žďárský

Úpadek herní společnosti Blizzard

V dnešním blogu bych se rád věnoval tomu, proč došlo k úpadku herní společnosti Blizzard, která má ve svém portfóliu značky jako Warcraft, World of Warcraft nebo Diablo.

12.8.2021 v 14:30 | Karma: 10,61 | Přečteno: 324x | Diskuse| Hobby

Jan Žďárský

Recenze MMORPG hry The Elder Scrolls Online

Jako další ze svých článků jsem si vybral hodnocení MMORPG hry The Elder Scrolls Online, jejíž vydání má na starost Bethesda.

30.6.2021 v 15:31 | Karma: 5,99 | Přečteno: 114x | Diskuse| Hobby

Jan Žďárský

Novinky z žánru MMORPG her: New World

V tomto blogu bych se rád věnoval 2 hrám, o kterých jsem si již v minulosti zmiňoval. Jedná se o hry New World od studia Amazon a Ashes of Creation. Teď se budu věnovat první jmenované hře.

24.6.2021 v 16:00 | Karma: 3,12 | Přečteno: 88x | Diskuse| Hobby

Jan Žďárský

Konference Summer Game Fest - pořádná herní nálož

Po delší době herního sucha přišla změna? Včera proběhla videoherní konference Summer Game Fest, kdy byly představeny hry, o kterých budeme číst nebo je hrát v průběhu následujících přibližně 2 let. Povedla se? Ano.

11.6.2021 v 14:00 | Karma: 0 | Přečteno: 55x | Diskuse| Hobby

Jan Žďárský

New World: Nové informace o MMORPG hře od Amazonu

Pomalu se blíží vydání MMORPG hry od studia Amazon New World. Tato hra prošla velkým vývojem, kdy ze začátku hra budila velké obavy, pak přišla řada dobrých rozhodnutí. Jak to se hrou vypadá nyní? Pokusím se na otázku odpovět.

14.5.2021 v 14:00 | Karma: 6,30 | Přečteno: 107x | Diskuse| Hobby
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 135x
Jmenuji se Jan Žďárský. Pocházím z Liberecka. Rád bych se ve svém blogu věnoval počítačovým hrám, které ve volném čase hraji.  

Nejčastěji se věnuji žánru MMORPG her, ale zájem mám také o RPG nebo MOBA hry.

Seznam rubrik